BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR ETİK KURULU HAKKINDA
Giresun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu 30/01/2024 tarihli ve E-53593568-771-235480574 sayılı Giresun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği oluru ile oluşturulmuştur.
Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu, çalışmalarını 30/01/2024 tarihli Giresun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Bilimsel Araştırmalar Etik Kurul Yönergesine göre yürütmektedir.
Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu ayda iki defa Çarşamba günleri 09.00 da Başhekimlik Toplantı salonunda toplanmaktadır.(İlk toplantı tarihi: 21/ 02/ 2024)
Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu toplantı gündemi 8 adet kurum içi başvuru dosyası ve 2 adet diğer kurumlara ait başvuru dosyası ve en fazla 5 düzeltme dosyası şeklinde belirlenmektedir. Aynı toplantı içinde Kurum içindeki Sorumlu Araştırmacının en fazla 2 başvuru dosyası gündeme alınırken, kurum dışı Sorumlu Araştırmacının 1 başvuru dosyası alınmaktadır. Kurum içindeki Sorumlu Araştırmacının en fazla 2 başvuru dosyası ve kurum dışı Sorumlu Araştırmacının 1 başvuru dosyası teslim alınarak, her bir yeni başvuruyu bir önceki başvurusu bittikten sonra yapması önemlidir.
Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu tarafından kabul edilen dosyaların etik kurul kabullerinin dosyada ifade edilen araştırma süresince sınırlı olduğu ve o süre içerisinde çalışmanın tamamlanması gerektiği unutulmamalıdır. Bu nedenle aynı anda birden çok başvuruda bulunup zaman içerisinde çalışmaların tamamlanması söz konusu olamayacağından dolayı araştırmacılar uygun planlama yapıp başvurularını buna göre yapmalıdırlar.
Kurulumuza yapılan başvuru dosyaları başvuru tarihine göre yukarıdaki düzenlemeye riayet edilerek gündeme alınmaktadır.
Başvuru sırasında kullanılacak olan formlara Giresun Eğitim ve Araştırma Hastanesinin Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu internet sitesinden ulaşabilmektedir.
Bilimsel Araştırmalar Etik Kuruluna yapılan başvurularda başvuru sahibi dosyasını tam ve eksiksiz olarak düzenlemek ve Giresun Eğitim ve Araştırma Hastanesinin Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu internet sitesinde ayrıntılı olarak ve aşağıda da kısaca ifade edilen ilke ve yönergelere riayet etmekle yükümlüdür.
Buna göre Kurulumuza başvuruda bulunacak sorumlu ve yardımcı araştırmacıların başvuru dosyalarını hazırlarken;
1.Başvuru dosyasının, toplantıda değerlendirilebilmesi için başvuruda bulunması gereken bilgi ve belgelerde eksiklik bulunmaması gerekmektedir.
2.Başvuru dosyası 1 nüsha olarak hazırlanacaktır.
3.Dosya ile birlikte başvurunun elektronik kopyası bir adet CD içinde teslim edilmelidir.
4.Başvurular, Etik Kurul Sekreteryasına sorumlu/yardımcı araştırmacı tarafından şahsen ve imza karşılığında teslimat yapılacaktır.
5.Çalışma/ projeden sorumlu araştırmacının çalışmanın yapılacağı ilgili birim sorumlusundan izin belgesi alması (Klinik Eğitim Sorumlusunun Bilgilendirildiğine Dair Belge) ve dosyaya eklemesi gerekmektedir.
6. Başvuru Tıpta Uzmanlık veya Yüksek Lisans/ Doktora Tezi ise Akademik Kurul Kararının fotokopisi başvuru dosyasına eklenmelidir ve bu başvurular Tez sahibinin mezuniyet tarihi dikkate alınarak uygun zaman dilimi içerisinde yapılmalıdır.
7.Başvuru formu ve eklerin her biri ayrı ayrı dosyalanıp, hepsi tek bir dosya içinde (Metin ‘Times New Roman’ 12 punto, her iki yana yaslı şekilde hazırlanmalıdır) teslim edilecektir.
8.Araştırma da kullanılması planlanan ölçek, anket gibi dokümanlar ve geçerlilik-güvenilirlik indeksleri başvuru dosyasına eklenmelidir.
(sekreterlik iletişim: 0454 310 20 20 /2604)
Prof. Dr. Selçuk TAKIR
Etik Kurul Başkanı