GİRESUN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
GİRESUN PROF. DR. A. İLHAN ÖZDEMİR DEVLET HASTANESİ
Kurumsal
Hastanemiz
Tarihçemiz
Değerlerimiz
Amaç ve Hedeflerimiz
Misyon & Vizyon
Misyonumuz
Vizyonumuz
Hastane Yönetimi
Başhekim ve Yardımcıları
Başhekim
Başhekim Yardımcıları
İdari ve Mali Hiz. Müd. ve Yrd.
Müdür
Yardımcısı
Sağlık Bakım Hiz. Müd. ve Yrd.
Müdür
Yardımcısı
Yönetim Sorumluluğumuz
Organizasyon Şeması
İdari Birimler
İdari Birimler
Teknik Birimlerimiz
Kalite Yönetimi
Kalite Yönetimi
Kalite Politikamız
İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
Bilgi Güvenliği Politikası
Bil Güvenliği İhlali Bildirimi
Tıbbi Birimler
Kliniklerimiz
Acil Tıp
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Anestezi
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Bevliye (Üroloji)
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Beyin Cerahi
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Cildiye
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Dahiliye
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Enfeksiyon Hastalıkları
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Genel Cerrahi
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Göz Hastalıkları
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Kardiyoloji
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Özellikli Hizmetlerimiz
Evde Sağlık Hizmetleri
Evde Sağlık Hizmetleri Hakkında
Doktorlarımız
Evde Sağlık Hizmetleri Broşürümüz
Palyatif Bakım Servisi
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Sağlık Kurulu
Yoğun Bakım Ünitelerimiz
Anestezi ve Reanimasyon Yoğun Bakım Ünitesi
Yoğun Bakım Hakkında
Cerrahi Yoğun Bakım Ünitesi
Yoğun Bakım Hakkında
Dahiliye ve Nöroloji Yoğun Bakım Ünitesi
Yoğun Bakım Hakkında
Genel Yoğun Bakım Ünitesi 1
Yoğun Bakım Hakkında
Genel Yoğun Bakım Ünitesi 2
Yoğun Bakım Hakkında
Yoğun Bakım Uzmanımız
Yoğun Bakım Uzmanı
Yönlendirme
Hasta Rehberi
Nasıl Randevu Alınır?
Ziyaret Saatleri ve Kuralları
Nasıl Muayene Olabilirim?
Muayene Saatleri
Hasta - Çalışan Hakları ve Sorumlulukları
Hasta Hakları Yönetmeliği
Hasta Çalışan Güvenliği Yönetmeliği
Hekim Seçme Hakkı
Engelli Rehberi
Sağlık Kurulu Başvurusu
Refakat Politikamız ve Refakatçi Kuralları
Nöbetçi Eczaneler
Anlaşmalı Kurumlar
Randevu Al
Doktor Çalışma Listesi
Radyoloji Sonuçları
Laboratuar Tetkik Sonuçları
Ne - Nerede?
Hizmet Verdiğimiz Poliklinikler ve Tetkikler
Hastanemizde Hizmet Veren Polikliniklerimiz
Hastanemizde Yapılan Tetkikler
İletişim & Ulaşım
Öneri ve Görüşleriniz
Hasta Görüş ve Öneri Formu
Çalışan Görüş ve Öneri Formu
Ulaşım
Nasıl Gidilir?
Otopark Alanları
Harita
Halk Otobüsü Güzergah ve Durak Bilgileri
Hava Yolu Ulaşımı
Telefon Rehberi
Telefon Rehberi
İdari Birimler
Teknik Birimlerimiz
Öğrenci İşleri
Dijital Medya
Medyada Biz
Sosyal Medya
Facebook
İnstagram
Twitter
Youtube
Rss
İletişim & Tanıtım Faliyetleri
Sağlık Takvimi
Bize Ulaşın
KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMA ESASLARI
02 Haziran 2022
Hastanemizde SKS’ye göre KYB kurulmuş, teknik donanımı (bilgisayar, yazıcı, telefon, vb.) sağlanmıştır.
Kalite
Yönetim Direktörü (KYD), Kalite Yönetim Birimi sorumlusu olarak çalışır.
Kalite Yönetim Biriminde
kalite konusunda deneyimli ve eğitimli çalışanlar görevlendirilir.
Kalite Yönetim Direktörü; SKS çerçevesinde belirlenen tüm komitelere (Hasta Güvenliği Komitesi, Çalışan Güvenliği Komitesi, Enfeksiyon Kontrol Komitesi, Tesis Güvenliği Komitesi ve Eğitim Komitesi vb.) üye olarak katılır. Komitelerde Sağlıkta Kalite Standartlarına yönelik çalışmaların koordinasyonunda görev alır. Klinik kalite iyileştirme komitesinde görev alır ve sekretaryasını yürütür.
SKS çerçevesinde yürütülen tüm çalışmaların koordinasyonu sağlanır.
Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmalar takip edilir. Yıllık bazda yıllık hedefler çalışanların görüşü de alınarak üst yönetim tarafından belirlenir. Hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik Hedef eylem planları (HEP) hazırlanır. Hedef sorumluları ve hedeflerin gerçekleştirilme zamanları bu planda belirtilir. Yılda en az 6 aylık dönemlerde, hedeflerin gerçekleştirme düzeylerine yönelik değerlendirme toplantıları yapılır.
Bölüm kalite sorumluları ile koordineli çalışılarak bölümlerin SKS yönelik, mevcut durumu; Kurumsal amaç, hedefler, öz değerlendirme sonuçları, güvenlik raporlandırma, risk yönetimi, anket, dokümanların yönetimi, Gösterge yönetimi, DÖF, , istatistiki veriler vb. sonuçlarıÜst yönetim, bölüm yöneticileri, bölüm kalite sorumlularının katılımı ile yılda
en az bir kez olmak üzere
değerlendirilir, gerekli iyileştirme faaliyetleri başlatılır.
Öz Değerlendirme Prosedürüne göre
yılda en az bir kez olmak üzere göre öz değerlendirme yapılır. Öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklar üst yönetime rapor edilir.
Gerekli iyileştirme çalışmaları ve
düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır.
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS) ilişkin süreçler, Güvenlik Raporlama Sistemi prosedürüne göre yönetilir.
Hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek her türlü olayı (ramak kala ya da gerçekleşen istenmeyen olaylar, hukuka yansımış istenmeyen olaylar) kapsayacak şekilde düzenlenen Güvenlik Raporlama Sistemine; tüm çalışanlar, Güvenlik Raporlama Sistemi Bildirim Formu ile kalite yönetim birimine bildirim yapabilir. Bildirim formları, Şikayet ve Öneri kutularına da bırakılabilinir. Güvenlik Raporlama Sistemi Bildirim Formunda yapılan bildirimlerin gizliliğine yönelik bir istek olması durumunda gizlilik sağlanır. Yapılan bildirimlere yönelik kök neden analizi (KNA) yapılarak gerekli düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır.
G
üvenlik Raporlama Sistemi Bildirim formlarına yönelik KNA, kalite yönetim birimi, ilgili yönetici, komite, bölüm kalite sorumluları ile Kök Neden Analiz Formuna göre analiz edilir. Gerekli iyileştirme çalışmaları, gerekli ise düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır. Güvenlik Raporlama Sistemi İzlem Formu ile kalite yönetim birimi tarafından takibi yapılır.
Tüm çalışanlara Güvenlik Raporlama Sistemi ile ilgili eğitimler verilir. Güvenlik Raporlama Sistemi Bildirim sistemi ile ilgili çalışanların görüş ve önerilerinin alınmasına yönelik değerlendirme toplantıları, anket vb. faaliyetlerle düzenli aralıklarda sistemin kullanımı ile ilgili geri bildirimler alınır ve gerekli ise iyileştirme çalışmaları yapılır.
Risk yönetimine ilişkin süreçler Risk yönetimi prosedürüne göre yürütülür.
İş Sağlığı Ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre belirlenen,
Risk değerlendirmesi ekibi ile yönetmeliğe uygun olarak, Risk değerlendirmeleri, analizi ve gerekli iyileştirme çalışmaları yapılır.
Hasta ve çalışan memnuniyet anketleri, Sağlık
Bakanlığı tarafından belirlenen dönemlerde, anket uygulama rehberine göre,
anket uygulama konusunda eğitim alan personeller tarafından yapılması
sağlanır.
Anket sonuçları kalite yönetim birimi tarafından raporlandırılır. Rapor sonuçları 6 aylık dönemlerde düzenlenir ve her dönem
en az 1
kez olmak üzere üst yönetim ile birlikte değerlendirilir. Değerlendirme sürecine gerekirse ilgili bölüm sorumlularda dahil edilir. Anket sonuçlarına göre gerekli düzeltici, önleyici faaliyetler başlatılarak gerekli iyileştirme çalışmaları yürütülür.
Hasta, hasta yakınları ve çalışanların görüşlerinindeğerlendirmesini, üst yönetime raporlandırılmasını ve gerekli DÖF’ in yürütülmesini takip eder
Hasta şikayet yönetimi, Çalışan şikayetleri yönetim ekip çalışmaları ile hasta ve çalışan şikayet, öneri ve memnuniyet formları ile alınan geribildirimler düzenli aralıklarla Hasta Şikayet Yönetim Ekibi Prosedürü, Çalışan Şikayet Yönetim Ekibi Prosedürüne göre değerlendirilir. Gerekli faaliyetler başlatılır.
SKS çerçevesinde
yazılı düzenlemeler, Dokümanların Kontrolü Prosedürüne göre yürütülür.
SKS
Hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgilerin değerlendirilmesi sağlanır.
Gösterge Yönetim Prosedürüne göre, Gösterge yönetimi çalışmalarının koordinasyonu sağlanır. İzlenecek her gösterge için süreçler, veri toplama ve analiz yöntemleri tanımlanır. Gösterge izlem formuna göre hedef analizleri yapılır, üst yönetim ve gösterge sorumluları ile değerlendirilir ve gerekli ise iyileştirme çalışmaları başlatılır.
Kalite göstergelerine yönelik süreçlerin yönetilmesinden sorumludur.
Klinik kalite mevzuatları doğrultusunda çalışmalar yürütülür.
Klinik kalite ve verimlilikle ilgili çalışmaları; klinik karar destek sistemi(KDS) ve HBYS’den elde edilen sonuçları karşılaştırarak gösterge bazında çalışmalar izlenir, değerlendirilir ve sorunları ve çözüm önerileri üst yönetime rapor edilir.
Klinik kalite süreçleri ile ilgili bakanlıkça verilen talimatlar doğrultusunda uygulamaların kurumda gerçekleştirilmesi yönünde çalışmalar yürütülür.
Hastanede izlenen her klinik kalite olgusu ile ilgili sonuçlar, yapılan çalışmalar ve gerçekleştirilmesi gereken iyileştirme çalışmaları (DÖF) ile ilgili dönemsel (3 aylık) izlemler, analizler rapor edilir.
KYB, SKS göre kurumun mevcut durumunu (hedefler, öz değerlendirme sonuçları, güvenlik raporlandırma, komite çalışma raporları, DÖF raporları, Gösterge izlem sonuçları, memnuniyet raporları vb.) tespit ederek, iyileştirme alanlarını belirler ve üst yönetime raporlandırır.
Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmeliği ve diğer mevzuatlarına göre yapılması gereken çalışmaları yürütür.
×